fbpx

Jak schudnąć zdrowo i bezpiecznie? 10 porad

Osoby, które podejmują się zgubienia zbędnych kilogramów, często zniechęcają się zbyt szybko. To dlatego, że chcą schudnąć jak najszybciej, nie bacząc na konsekwencje nagłego zgubienia wagi. Tymczasem, cierpliwość i odpowiednia taktyka są podstawami zdrowego odchudzania. Sprawdź 10 porad, jak schudnąć, by nie nabawić się zdrowotnych kłopotów.

1. Zapomnij o cudownych metodach

Herbatki odchudzające, pasy spalające tłuszcz, suplementy diety – wokół otacza nas całe mnóstwo „wspomagaczy”, które odchudzają jedynie twój portfel. Na samym początku, musisz uświadomić sobie jedno: nie ma drogi na skróty. Nic nie zastąpi tradycyjnych podstaw gubienia kilogramów, które wymagają determinacji i wysiłku.

2. Podstawa to dieta

W obliczu odchudzania, najważniejsze jest to, co jesz na co dzień. Nie musisz stosować wymyślnych diet – wystarczy, że wyeliminujesz niezdrowe, przetworzone jedzenie, słodycze, słone przekąski. Zamiast smażyć – gotuj na parze. Jedz więcej warzyw niż produktów odzwierzęcych. Dieta nie musi równać się głodowaniu.

3. Uzbrój się w cierpliwość

Uświadom sobie, że nie schudniesz 20 kilogramów w miesiąc. W ekstremalnych sytuacjach, pewnie jest to możliwe, jednak z całą pewnością – nie zdrowe. Dietetycy podkreślają, że u początków odchudzania, zdrowa ilość zgubionych kilogramów to 1-2 tygodniowo. Nawet, jeśli będziesz chudnąć wolniej – nie przejmuj się. Każdy organizm wymaga indywidualnego tempa.

4. Znajdź sport, który polubisz

Wiele osób uzna, że siłownia jest najlepszym sposobem na to, by schudnąć. Inni polecą bieganie lub fitness. Z naszej strony, rada będzie inna: znajdź sport, który nie tylko pozwoli ci uzyskać dobrą formę, ale który po prostu polubisz. Nie w tym sęk, aby uczęszczać na treningi z grymasem na twarzy. Może być to pływanie, badminton, taniec. Wiele aktywności zapewni ci możliwość schudnięcia, a zarazem wspaniałej zabawy.

5. Monitoruj postępy

Motywuj się, spisując swoje osiągnięcia. Zapisuj każdy, zgubiony kilogram czy każdy kilometr więcej przebiegnięty na bieżni. To ważne, by utwierdzać siebie w przekonaniu, że robisz postępy.

6. Odwiedź dietetyka

Dietetyk to nie tylko ktoś, kto pomoże dobrać ci odpowiedni jadłospis. Bywa jak psycholog, który pomoże ci wytrwać w swoich postanowieniach. Dodatkowo, pomoże ustalić, w jakim tempie należy chudnąć i ile kilogramów trzeba się pozbyć, by uzyskać prawidłowe BMI.

7. Zaangażuj bliskich

Wsparcie rodziny i przyjaciół bardzo się przydaje. Znajdź kogoś, kto będzie uprawiał z tobą sport. W swoim domu, wprowadź zasadę zdrowego odżywiania dla wszystkich domowników. Tobie będzie zdecydowanie prościej, a nowe nawyki z pewnością przysłużą się twoim bliskim.

8. Rób sobie zdjęcia

Aby sprawdzać swoje postępy i motywować się, możesz robić sobie zdjęcia. Fotografuj sylwetkę raz w miesiącu i porównuj zmiany z tym, co było. Będziesz zaskoczony, jak szybko twoje ciało się zmienia.

9. Wspomagaj się medycyną estetyczną

Medycyna estetyczna oferuje wiele zabiegów, które pomogą ci poczuć się znacznie lepiej i wspomóc proces odchudzania. Skorzystaj z zabiegu lipolizy iniekcyjnej – nieinwazyjnej formy zwalczania komórek tłuszczowych. Zabieg można zastosować na różnych partiach ciała, np. na udach, ramionach, brzuchu, podbródku. To prosty sposób na to, by jeszcze bardziej przybliżyć się do oczekiwanych efektów – w bezpieczny dla siebie sposób.

10. Nie porównuj się do innych

Zapomnij o porównywaniu swojej sylwetki do przyjaciółek czy gwiazd kina. Polub siebie i zdaj sobie sprawę, że każdy ma w sobie piękno, które trzeba po prostu wydobyć.

Masz inne pomysły na to, jak bezpiecznie i skutecznie zgubić zbędne kilogramy?

2019-03-07T14:01:53+00:007 marca , 2019|