Co zrobić, gdy włosy zaczynają wypadać?

Gęste i zdrowe włosy są jednym z wyznaczników atrakcyjności – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Nic dziwnego, gdy pojawia się problem ich wypadania, większość osób ogarnia zawstydzenie i złe samopoczucie. Jakie są powody wypadania włosów i jak mu zaradzić?

Wypadanie włosów: przyczyny

To, jak wyglądają twoje włosy oraz kiedy zaczną wypadać, uwarunkowane jest najczęściej genetycznie. Niestety – dziedzicznemu łysieniu bardzo trudno jest zapobiec lub jest to wręcz niemożliwe. Powodów utraty włosów może być jednak o wiele więcej. Zalicza się do nich m. in.:

– Niedobory witamin i minerałów,
– Problemy hormonalne: u kobiet, powodem łysienia bywa nadmiar androgenów, z kolei u mężczyzn – testosteronu.
– Łysienie plackowate, czyli chorobę autoimmunologiczną,
– Częste farbowanie włosów,
– Stosowanie nieodpowiednich kosmetyków,
– Stylizacja włosów z użyciem wysokich temperatur,
– Palenie papierosów, wpływające destrukcyjnie na cebulki,
– Choroby skóry, np. grzybica,
– Stres,
– Niektóre leki (np. chemioterapia),
– Poród (spadek poziomu estrogenów).

Wypadanie włosów, a dieta

Bardzo częstą przyczyną utraty włosów jest nieodpowiednie odżywianie. Dieta uboga w cenne pierwiastki, a przede wszystkim w żelazo, magnez i cynk, znacznie osłabia włosy, przez co te szybciej się przerzedzają. Włosom nie służy również alkohol oraz dym papierosowy.

Wypadanie włosów: diagnoza

Aby dowiedzieć się, co jest przyczyną wypadania włosów, koniecznie skontaktuj się z lekarzem-trychologiem. Tylko konsultacja ze specjalistą da ci stuprocentową pewność co do tego, gdzie leży źródło problemu. Po przeprowadzeniu szczegółowych badań, w tym trychoskopii, lekarz dobierze odpowiednią terapię mającą na celu zagęszczenie włosów.

Leczenie wypadania włosów

Jeśli zostaną wykluczone czynniki chorobowe lub te związane z trybem życia, w celu pobudzenia włosów do wzrostu najczęściej stosuje się następujące zabiegi:

1. Zabieg z osoczem bogato płytkowym
Osocze bogatopłytkowe to substancja pobrana bezpośrednio od pacjenta. Wchodzi w skład krwi, z której jest odwirowana, a następnie wstrzykiwana podskórnie. Osocze bogatopłytkowe jest zasobne w wiele cennych składników, w tym również tych o działaniu wzrostowym. Z tego powodu, wstrzykiwanie go w skórę głowy doskonale pobudza cebulki.

2. Zabieg z użyciem urządzenia Dermapen
Dermapen to urządzenie o kształcie długopisu. Zabieg z jego zastosowaniem przypomina mezoterapię: w skórze wykonywane są mikronakłucia, poprzez które podawane są substancje odżywcze.

3. Przeszczep włosów
Zabieg wykonywany w ostateczności, wyłącznie w profesjonalnych placówkach zajmujących się chirurgią. Polega na przeniesieniu mieszków włosowych z jednego obszaru ciała na inny. Dotyczy nie tylko łysienia skóry głowy, ale również brwi czy rzęs.

Pamiętaj o odpowiedniej pielęgnacji

Nawet, jeśli skorzystasz z fachowych zabiegów na wypadanie włosów, nie zwalnia cię to z obowiązku odpowiedniego dbania o nie oraz zmiany codziennych nawyków.
– Stosuj szampony i odżywki bogate w wzmacniające, odżywcze substancje. Poświeć sporo uwagi na mycie skóry głowy, wykonując jednocześnie masaż. 1-2 razy w miesiącu stosuj peeling do skóry głowy.
– Nie związuj włosów zbyt ciasno, zrezygnuj z używania suszarek, lokówek i prostownic. Postaw na naturalne metody układania fryzury.
– Zmień dietę: niech będzie bogata w warzywa, owoce, ryby, chude mięso. Ograniczaj kawę, zrezygnuj z alkoholu i papierosów.
– Zadbaj o redukcję stresu: znajdź czas na odpoczynek oraz zdrowy sen.
Wypadanie włosów często można powstrzymać – wystarczy zmiana nawyków żywieniowych oraz codziennych przyzwyczajeń. Gdy to nie wystarczy, z pomocą spieszą fachowe zabiegi kosmetologiczne.

2019-02-15T08:29:42+00:0012 lutego , 2019|