3 oznaki, że powinieneś udać się do trychologa

Trycholog to lekarz, który odpowiada przede wszystkim za diagnozowanie oraz leczenie chorób skóry głowy. To do niego należy udać się, gdy częstotliwość wypadania włosów niepokojąco wzrasta lub wtedy, gdy pojawią się dokuczliwe problemy skórne w tym obszarze. Dowiedz się, kiedy jest właściwy moment na pierwszą wizytę u trychologa.

Kim właściwie jest trycholog?

Trycholog zajmuje się nie tylko włosami, ale przede wszystkim skórą głowy. Specjalista pomoże w znalezieniu powodu nadmiernego wypadania włosów; ponadto, zadaniem trychologa jest także dobieranie odpowiedniego sposobu leczenia w przypadku łupieżu, łojotokowego zapalenia skóry czy łuszczycy.
Odpowiednio wczesna konsultacja z lekarzem może zapobiec wielu, przykrym konsekwencjom, wśród których jedną z najgorszych wydaje się być trwała utrata włosów.

Kiedy udać się do trychologa? 3 sygnały

Każde odstępstwo od normy w przypadku skóry głowy powinno skłonić cię do konsultacji z lekarzem. Bagatelizowanie problemów to jedna z częstszych przyczyn utraty włosów. W wielu przypadkach można temu zapobiec, jeśli odpowiednio wcześnie poznasz źródło swoich problemów i zastosujesz się do rad specjalisty. Oto 3 najczęstsze problemy, z jakimi pacjenci stawiają się w gabinecie trychologa:

1. Nadmierne wypadanie włosów

Wypadanie włosów to proces fizjologiczny – „stare” włosy muszą zostać usunięte po to, by w ich miejscu wyrosły nowe. Szacuje się, że w ciągu dnia zdrowy człowiek powinien tracić około 100 włosów.
Jeśli zauważysz odstępstwa od normy, warto skonsultować się ze specjalistą. Zaalarmować powinna zwiększona ilość włosów na szczotce, na poduszce, pod prysznicem. Ostatnim dzwonkiem na wizytę u trychologa są zauważalne zakola oraz łysienie na potylicznej części głowy.

2. Łupież

Choć rynek przesycony jest kosmetykami, które w domowym zaciszu pomagają uporać się z łupieżem, nie warto robić tego na własną rękę. Warto wiedzieć, że istnieją różne rodzaje łupieżu – jego główne typy to łupież suchy i tłusty. Nie zapominaj też, że łupież można pomylić z początkowym stadium łuszczycy. Samodzielne postawienie diagnozy może być trudne, a jest ona konieczna do tego, by dobrać odpowiedni sposób leczenia choroby.

3. Swędzenie lub pieczenie skóry głowy

Jeśli twoja skóra głowy od dłuższego czasu piecze lub swędzi, nie zwlekaj z wizytą u trychologa. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być naprawdę sporo; to m. in. łojotokowe zapalenie skóry czy alergie na niektóre składniki kosmetyczne. Bagatelizowanie problemu może przyczyniać się do zwiększonej utraty włosów.

Jak wygląda badanie u trychologa?

Trycholog rozpoczyna diagnozę od szczegółowego wywiadu z pacjentem. Elementem każdego badania jest ocena stanu skóry głowy, przy użyciu specjalnego urządzenia ze szkłem powiększającym. Badanie jest całkowicie bezbolesne, a jego czas trwania zwykle nie przekracza 1 godziny.

Jak leczyć problemy ze skórą głowy?

Sposób leczenia zależny będzie od źródła twojego problemu. Trycholog może przepisać właściwe leki lub skierować cię do innego specjalisty, jeśli uzna, że kłopoty z włosami mają poważne podłoże zdrowotne. Lekarz z pewnością zaleci ci właściwe kosmetyki, które zminimalizują twoje problemy, a w razie potrzeby – zaproponuje specjalistyczne zabiegi trychologiczne.

Jeśli sądzisz, że z twoją skórą głowy dzieje się coś złego, nie zwlekaj z wizytą u specjalisty. Odpowiednio wczesna konsultacja to większa szansa na zatrzymanie problemu wypadania włosów, łupieżu lub innych chorób skóry.

2019-05-30T12:00:22+00:0018 kwietnia , 2019|